Dybbøl IU’s Piger Skruer Op for Fodboldfesten - 3 hold kvalificeret til Jyske Mesterskaber

23. januar 2024 21:22 , af Heidi Bak Petersen

Hele 3 hold kvalificeret til Jyske Mesterskaber i indendørs fodbold i Hadsund og Billund.

Dybbøl fodbold er stolte af at annoncere, at vores talentfulde piger har kvalificeret sig til de kommende indendørs Jyske Mesterskaber i Hadsund og Billund den 3. og 4. februar. 3 af vores hold, U13, U14 og U17, har vist imponerende præstationer og er nu kvalificeret til de Jyske Mesterskaber! U14+U13 holdene fik en flot 2.+3.plads i turneringen hvor Ribe løb af med 1.pladsen, så dem mødes de med igen til JM. I år spillede U13 og U14 i samlet i en pulje, så det er en ekstra flot indsats at U13 holdet har kvalificerede sig foran de andre deltagende U14 hold. U17 blev nr. 2 i turneringen med kun 1 point efter FC Sydvest fra Tønder. U17 drager mod Billund, hvor JM holdes for denne årgang.

John Hansen, formand i fodboldafdelingen i Dybbøl Idræts-og Ungdomsforening udtaler: ”Vores piger har knoklet på træningsbanen, vist en imponerende dedikation til sporten, og nu er de klar til at vise, hvad de kan på det store Jyske scene. Det er en kæmpe bedrift, og vi er stolte af dem. Vi håber virkelig, at de kan gå hele vejen og bringe mesterskabet hjem til Sønderborg kommun. Dybbøl Pigefodbold ser frem til at repræsentere Sønderborg og er taknemmelige for den lokale støtte, der har gjort dette muligt. Vi håber på fortsat opbakning, når vores piger træder ind på mesterskabsbanen.”